janzonbanan

Alla inlägg under februari 2013

Av Janne/Kickan Strandh - 28 februari 2013 19:18

Hallå ja!!!!   


Det är jag igen!!!! Bloggarkungen har visst tagit semester. Nu undrar han väl hur det blir med semesterersättning när man är sjukpensionär!!


Den goda kakan Janne bakade i går har vi smaskat på Kikki och jag på kontoret. Det som blev över delades rättvist upp till mina bägge "Kickkiar". Det blir säkert en ny sort snart för det här är det bästa Janne vet.........baka åt andra som tycker det är gott!!!

Det luktade ljuvligt när jag kom hem i dag också.......På diskbänken ligger ett härligt lantbröd och väl inslaget i folie ligger en kaka......tror jag ska glänta lite för att se vad det är för sort!!!! Mmmmmmmmmmmmmmmmm......Janne den blir jättegod till kaffet nästa vecka.

 

Den luktade ljuvligt!!!! Tror det är kokos uppepå. Kikki och Kicki     .........det blir vassen!!!!


Men den här är inte till mig!!! Janne har bakat till våra grannars barn.........Lilla Leo och Anton har fyllt år och dom bara älskar Jannebröd!!! Så idag kommer födelsedagspresenten från farbror Janne. Lantbröd och kaka!!


I dag har Janne haft besök IGEN!!!! Och idag kom hon inte ensam utan hade tagit med sig sin färgsprakande make med sig.........

 

Visst är han grann!!!!!!  

Domherren.............


Idag har Kikki, Jensa, Emil och jag varit och ätit avskedslunch..........Sista dagen med gänget!!!! Emil ska gå vidare i sin karriär och det är med blandade känslor vi sitter där och äter stenugnsbakad pizza.........

Vem ska kalla mig för Clara Kluck nurå?????? Vi har haft såååååååå mycket roligt. Ett stort grattis till din nya arbetskamrater som får jobba med dig Emil   Tack för många roliga skratt!!! Jaa även allvarliga samtal........


Efter jobbet åkte jag till Granngården för att köpa ben till Mimmi.........

 

Superbilligt!!!! Janne läser annonserna och kollar upp priserna!


Snart får jag mat igen......Janne pysslar i köket.

Det blir ingen lång blogg för jag ska nu se eldsjälar galan som är på TV. Då ska man sitta där och tjuta   och snörvla igen.

Ha en trevlig torsdagkväll allihopa. // Kickan


Av Janne/Kickan Strandh - 27 februari 2013 18:57

Hejsan svejsan!!!!


Tröttna inte på bloggen nu för han   kommer igen, JAG LOVAR!!!!!!

I dag har jag köpt mössor till Janzon för 20 kronor styck!!!!!!! Den här kommer han bara älska...... det första han sa när jag gav den var : Garant............Det var vad Johan sa då han fick något han tyckte om.........Johan älskade också mössor.


Janne hade inget att skriva om idag heller......det händer inte så mycket här ute i Kårtorp och fantasin har väl tagit slut....

Men!!!!! Han har bakat en kaka till oss i morgon igen.

- Kikki var ju inte på jobbet i fredags så jag gjorde en mazarintårta åt er till i morgon..........

 

Glasyren är inte på än, för kakan var precis uttagen då jag kom hem och det luktade sååååå gott. Glasyren är hallonmarmelad med florsocker som rörs ihop.......Mmmmmm jag bara känner hur det vattnas i munnen.

Kikki, det får bli vassen ett tag till     


Jag kan inte släppa himlafenomenet som varit ett par dagar nu. Jag har tagit sååå många kort så det kommer att bli en bildkavalkad här.............

 

Så här såg det ut sent i går kväll.......man bara vänta att vampyrerna kommer smygandes i skogen..........

Janne har fotat i dagsljus i dag....solen sken och det har ju varit en riktigt underbar dag. När han var ute med Mimsan passade han på att ta lite kort i skogen.

 

ser du solstrålen..........så vackert.

En ensam omålad grind står i vänstra hörnet i trädgården. Förr var det ett vitt trästaket här men det är borttaget för det har ruttnat. Vi har sagt varje år att vi ska köpa nytt staket...men det blir visst aldrig av. Däremot borde vi måla grinden i sommar.........det ska vi väl göra......eller hur Janzon??? För den är så fin så den ska inte tas bort.

  Undrar vart detta plan är på väg.........

 

Vårat fina lärkträd är inte sååå vackert nu men snart så kommer det att komma gröna små mjuka barr igen. Helt fantastiskt vad naturen ger oss!!!

 

Den här clematisen ser ju rätt risig ut men snart är den precis grön och med ett hav av blå blommor.....Vi har inte planterat den utan den har kommit som ett litet skott under huset!!! Antagligen har vi förr om åren trott att det varit ogräs tills vi en dag förstod att det var en clematis...... Kort på den kommer i sommar igen och då.........har jag kanske mitt trädäck här.....mmmmmmmmmmmmm

 

Så här såg det ut när jag hämtade posten när jag kom hem. Blir lite sur att det inte blir samma intensitet i färgerna som det är i verkligheten men du får tänka dig........

 

Skyndade mig ut med Mimmi i skogen för att få detta "eldhav" på bild........Hon var ju inte så intressserad av att stå stilla för att matte skulle ta kort. Det luktade såååå gott...säkert ett rådjur som gått  där precis innan...

 

Vackert!!!!!


men nu mina vänner så börjar Mästerkockarna och sedan är det ju Mia på Grötö. Det måste ses så........


Gunaighten, guvesen som min mamma sa............

Vi hörs hörrni!!! //Kickan


Av Janne/Kickan Strandh - 26 februari 2013 18:47

Hejhej!!


Veckorna går undan.....men det är inte lördag!!!! Jag sa ju att vi skulle hörs igen på lördag men nu hade inte gubben nå´t att skriva om i dag så då fick jag........ Han väntar väl på att det ska bli påsk så att han kan skriva om sina pro vänner från Karstorp....för då skulle han visst dit igen och göra påskpyssel.........tok där!!!  


I dag var jag nog en fara för andra trafikanter då jag åkte hem men........vi börjar med gårdagkvällen......


Vi såg på Ullared och efter det var det Dicte....denna helt fantastiskt bra serien från Danmark. Janne ser den inte så jag satt själv i soffan medan Janne gick in och lekte med datorn. Tyckte det var ett sken i vardagsrummet och förstod anledningen då jag kom ut och skulle kissa godnatt med Mimmi.

Vilket månsken!!!!!!! Jag tror inte jag blivit så berörd av det någon gång förut. Sååååå vackert!!!!!

Jag hade ju förstås inte med mig iphonen så jag gick ut igen och fotade. Trodde det skulle gå att fota utan blixt och att jag skulle få samma upplevelse på bilderna som jag fick i verkligheten men.......

 

gick väl sisådär kan man säga!!!!

Ut igen och denna gång med blixten igång....klockan är nu sovdags för länge sedan men månen fascinerar mig nå´t enormt!!!!

 

Något bättre men.......inte som jag vill ha det. Nu till det roliga...för jag gör ju bort mig rätt var det är och det bjuder jag på   Jag hade tagit kort utan blixt på min skugga i snön.....kolsvart förstås. Jaha, då tar jag väl med blixt den här gången då är min tanke........

 

Ser du skuggan????? Nää, jag har ju blixt........och lite otur när jag tänkte hahahaha. Det har väl smittat från Janzon. Vet inte riktigt vad det är för bacill..........


Nu har jag varit ute och fotat månen igen för Janne ropade: Kom Kickan och ta med dig mobilen.........

Nu går månen upp precis över trädtopparna i Vrinneviskogen.........det gör ont, såååå vackert är det!!!!

 

Inte världens bästa bild men ändå............

Nu till solen.........

När jag gick hem från jobbet idag......hur vackert var det inte på himlen då??

 

Vilken himmel!!!!

 

Vilken vacker bakgrund .....en riktig tavla....min arbetsplats.... och jag........Picasso, eller.........

Kicki skrattar och vill vara med på bild.....så här kommer hon.... eller rättare sagt går hon.....hem.

   

Jag vet att Örjan skrev en gång på sin blogg att det är våra nära och kära som inte finns med oss i livet längre som färgar himlen så vackert och jag hoppas Örjan att du har rätt. Det gjorde han straxt efter att Johan lämnat mig och jag tyckte det var så vackert.....för det var ämnat till mig. Och om det är så, så är det Johan som gjort himlen så vacker i dag så att jag stannade bilen på Gamla Övägen för att ta ett kort. Himlen tog andan ur mig hela vägen hem.....vilken känsla!!!

 

Jag var inte ensam om att stanna och fota. Det var en bil som åkte in mot Karstorp för att gå ur bilen och ta kort och sedan åka därifrån. Jag stod ute på Gamla Övägen vilket kanske inte var det bästa men med varningsblinkers på så går det väl an........???? Och Johan, var det du som gjorde himlen så fin så struntar jag i var jag stod....då kunde jag ställt mig mitt i körbanan!!!


Jag skrev ju att jag var en trafikfara också........Försökte faktiskt ta kort medan jag körde också....kanske lite farligt i trafiken. Resultatet kommer här....

 

Det är på riksbron....över Himmelstalundsfälten. Många bilar körde om mig...undrar vad dom sa????

Kärring dj-l....eller vad tror du??


Nu börjar klockan bli kväll igen och Janne står som vanligt vid spiseln. Jag tror faktiskt det blir pannbiff i kväll......gott!!!!

Bygglov på Tv i kväll....ska väl se vem det är som får det sååå fint som dom gör. Eller??? jag kanske tar och spelar lite Candy crash...... Mina kamrater är ju långt före mig så jag kanske behöver lägga på ett kol........

Jag avslutar dagens blogg med den här fina sången.

Kicki, jag skänker dig en extra tanke då jag lyssnar till den   


Ha en bra kväll // Kickan


Av Janne/Kickan Strandh - 25 februari 2013 15:31

Hej på er go vänner !!!!!!              


Ser att det bara är fyra dagar kvar, av Februari. Och enligt väderprognosen , + grader på

väg i veckan. Så jävla skönt !!!!        Å påsken närmar sig med stormsteg ,

påskbord ä så gött !!!       Å dän lille bjur på en nubbe till sillen .      Kanske ???????

  

Skall väl inte gnälla på denna dag. Några minusgrader å sol . Tittade ut genom sovrumsfönstret på fm. ,

högst upp i tallen , satt än skata å sola sig. Klarblå himmel å sol, va riktigt fint att se på.   

Fast det blir ej lika fint på korten , man tar. Kanske beror med känslan , man har just då. Tänk att dä kan va

fint att titta på än skata !!!!!              Nästa bild har med min känsla att göra : 

 

Efter som påsken närmar sig , å man ska få lite vårkänslor . Så åkte all moss-sten-grenar å tomtejävlar bort

ida ifrån veranda bordet. Nu skall det förberedas för tuppfaan å påskris å blomdekorationer , och ha ett bord

att ställa kopp/glas på !!! Å askkoppen till Palle Malle      Alltså det man använder ett bord till !!!!!!

Efter dän lille har läst dagens blogg, kommer kommentaren : Du kunde väl torkat av bordet först innan du

tog kort???    Svar : Gör dä imörrn förstår du !!!!!           Dä ser ju förskräckligt ut !!!!!    

 

Eller hur !!!!

  

Det händer inte ofta att dän lille blir sjuker, hon får nog snart diplom av försäkringskassan .        

Män än stilla undrad  ???  Kan jag ta ut VAB eller rättare sagt VAÄ , förlåt jag bara undra ??????     

 

Fick ida brev ifrån PRO Karstorp , nu ä dä dax igen !!!!  Påskpyssel på gång , å kanske nån rackare i bena !!!!

  Jag anmälde mig. Får se om dä blir några garnharar. Få se va Asta hittat på !!!   

 

 

Tänkte på de två bilderna . In mä än slant i juke boxen å flipperspelet , å diggade som faan .   

Å sän diggade man bara av h...... Men oftast då stog dä TILT på spelet. Kanske än lugnare låt ???    

 

 

Ikväll blir maten enkelt. Skala några plugg!! Å resten av kalopsen ifrån igår. Blir bara godare,efter än dag !!!!

 

 

Här NI SBK:are , vår första klubblokal,andra huset på höger sida. Slottsgränd Saltängen !961 !! Minnen, visst !!

 

På Er å Go Kväll önskar Janzon ////     

 

Kastar lite sand i ögona på Er. Sov Gott ikväll !!!              

Av Janne/Kickan Strandh - 24 februari 2013 17:26

Hej hej!!!


Jag gjorde visst gårdagen till den 24:e Februari också fick jag se......  


Jaa idag har jag inte gjort mycket för världen. Rethosta och huvudvärk i dag också.  


Tänkte när jag gick och la mig i går kväll att den här natten kommer nog bli lång   . Döm om min förvåning när jag vaknade och klockan var nästan halv sju. Vände mig på andra sidan och somnade om till åtta. Då sken   och det var med glädje i sinnet jag gick upp...........tills rethostan satt igång.

Jag gick ut en tur med Mimmi i skogen och sedan in och gjorde frukost. Tog med mig den in till sängen och satt mig för att läsa lite.......Jaa jag kan ju inte lyssna på min ljudbok för den där dj-la iphonen fungerar ju inte. Har försökt i dag igen men det står fel 3014 vilket betyder att det tog för lång tid med uppdateringen.......jaja....Tar med den till jobbet i morgon där det finns en massa tekniska människor. Kikki, Pelle.........   

Åter till morgonen. Det bästa Mimmi vet det är frukost och när jag ligger i sängen eller soffan. Då kommer hon och vill bli killad och gärna få lite äggmacka. Försök att läsa med en stor hund som kör upp nosen under armen bara för att du ska killa.....det går inte!!!!


Med undantag för rastning av Mimmi har jag inte gjort så mycket i dag. La mig i soffan med pläd över mig och raggsockar på. Tittade på Nyhetsmorgon och sedan var det repris på Bygglov. Går på panodil...........fryser lite ibland och svettas lite efter en stund.

 

Har fotat lite djurspår i snön och undrar lite vem dom tillhör. Det här är hare...det vet jag men vad är det här????

 

Det här tror jag är rådjur.......det finns precis likadana spår till vänster om dom här. De brukar ju gå två och två. De här spåren var inte i går eftermiddag utan senare på kvällen hade de gått där. Stackarna det finns inte mycket att äta för dom nu. Synd att dom inte äter fågelfrön för det har vi...........hela gräsmattan full. Hoppas inte fröna gror i vår för då kommer vi ha en himla massa solrosor utanför köksfönstret!

 

Det här tror jag är ekorren men..............de blir mycket större på ett par ställen.

Fint är det i allafall!!

 

 

Nu ropade Janne: Kickan musen är framme hahaha. Där står vi två och stillglor ut genom köksfönstret. Han har gjort en gång i snön där det är fyra stycken hål som han kikar upp i. Han är så söt. Hoppas bara han flyttar ut i skogen i sommar så vi inte får en ny hyresgäst.....då är han inte lika söt längre!!!!

 

Vilket ljuvligt väder det varit i dag. Bara synd att jag mått lite dåligt annars hade det varit en underbar dag att gå utmed Ensjön.......Det får bli nästa helg.


Janne har gjort kalops i dag........mums!!!!!

 

Den här killen har varit på besök i dag också. Då har man också stått och hängt mot diskbänken och tittat ut genom fönstret. Är detta pensiovarning....eller????

 

Sitter och tittar i fotomapparna och då kommer den här bilden upp.......Det var i början då Janne började blogga och han skulle vara lika kreativ som mig.........Jag som hängde mina koner upp och ner med ljuslykta i.....Då tog han och vände skottkärran upp och ner....kan känna hur krativiteten strömmar i kroppen på honom, hahahaha

 

Det här kortet hade Janne tagit den 26 oktober förra året............det låg inte kvar men ändå. Då förstår man ju att man är trött på snön. November, december, januari, februari.........4 månader.

 

Det här är 4 november..........så det låg nog kvar, eller om det kommit nytt.

 

Det smälte tydligen bort igen för det här är den 27 november.......va fasan jag trodde det hade varit snö längre. Jag letar vidare så ska vi nog snart få klarhet i det här........

 

28 november..........nu verkar det som det snöar ordentligt!!

 

30 november.........

 

2 december denna trollska natt.........väntar bara på att man ska få höra vargarna yla i skogen........

 

Så därja, 5 december .....nu är den här och ligger kvar än!!!!

   


15 december ser det ut så här!!!


   

Nu tycker jag vi säger adjö till vintern och hälsar våren välkommen istället!!!

 

Jaa tänk när grabbarna var här och satt in fönster!!!!! Innan de kom hade det varit hur kallt som helst!


Nu är vinternostalgin över för den här gången för nu ropar Janne att maten är färdig!!!


Ha en bra vecka allihopa så hörs vi på lördag igen // Kickan

Av Janne/Kickan Strandh - 23 februari 2013 15:08

Hej go´vänner!!!   


Nu kan jag tala om att jag ska nog dricka varm svarta vinbärssaft   och ta hostmedicin i dag!!!!  

Fy vad jag fryser!!!!! Har nog feber tror jag.........typiskt, jag vill inte vara sjuk!!! Och vem vill det egentligen...ingen!

Började killa i halsen i morse men jag tog en panodil och trodde det skulle hjälpa.


I dag har jag varit på Mirum. Kikki gav mig ett tips på ett gott vin........

Handlade också lite på Kvantum....orkade inte i går efter jobbet. Jag gick där och förundrade mig lite hur de kan vara nominerade till Arlas guldko.........fanns inga tårtor, missfärgat kött etc. Och det värsta....två kassor öppna med 6-7 kunder i varje kö........jamen hur tänkte ni?????


När jag kom hem hade Janne tagit fram dammsugaren......IGEN!!!!!

 

Han har tömt alla lådor och diskat allt!!!! Just nu grymtar han i köket.......han hittar nog inte platsen för alla bestick, vispar etc. Jag förstår inte det här.......nää dom ska ju va´i låda tre ja.......förbannat!!! Nu osar det hett därute   

 

Kryddlådan är iallafall färdig!

Nu står han lutad över diskmaskinen........vilken lådj-l ska du va i rå???? Herregud.........undrar om grejerna får plats.....- Du Kickan, soppa kan vi äta många gånger utan å diska........vi har visst fem soppslevar.......ska vi ha alla???

Oj vilken energi medan jag sitter här och snorar och fryser!!! Jag tänkte köpa något ritkigt starkt på systembolaget men glömde bort det. En päroncognac hade säkert gjort susen.  


-Jag börjar känna mig risig jag med, säger Janzon i köket. - Kan man sjukskriva sig om man är sjukpensionär????

Janne det är tur jag har dig!!! Det är inte långt ifrån skratt då man lever tillsammans med dig   


Satt förut och gick igenom våra foton på datorn. Hittade lite fina kort från sommaren så idag blir det foton med kommentarer.........  

Grönt och fint med massor av blommor....det är mitt liv se´

 

Anemoner, astilbe, femtunga, rosor, fackelblomster och mycket mera!!! Ser du ringarna på vattnet i dammen......

Vita liljor från rabatten vid dammen.

  En vit lilja som står i en blå kruka..............

 

Inte nu igen!!!!!!! Matte jag gillar inte att lukta blöt hund....det vet du!!!! Fast jag tycker ju bättre om att bli tvättad på sommaren då jag inte behöver gå in i den där dumma duschkabinen.


Jag köpte mig en orkidé på Lundby blommor i dag.......den är så vacker!!!

 

 

Vilket mönster..............

Till skillnad på de här.........

 

spretorna. Men de kommer nog att bli hur fina som helst i sommar.....


När jag skulle lägga in korten var det någon uppdatering som skulle göras på iphonen....Hoppas nu verkligen att det blir som det ska........8 minuter återstår.......

Herregud nu installeras det i iphonen och jag FATTAR INGENTING!!!!

Sådärja......det gick åt fanders!!!!! Så här blev det för Micke då han var här och skulle installera nå´t. Katten också!!!

Nästa gång ska jag göra uppdatering på iphone istället!!!

Jag fortsätter blogga istället och ser om jag kan ordna det andra i morgon.

    De här begoniaknölarna har jag fortfarande i boden. Hoppas att de tar sig och blir lika fina som i somras!!


Nääää, jag får ta och åka till Telenorbutiken i morgon tror jag. Jag kan inte återställa den i fabriksläge ens en gång!!!! Tack för den.....  

Nu blev jag tjurig........Jag får ta fram papper och penna istället och lösa korsord. Jag som skulle lyssna på min ljudbok!!


Ha en trevlig lördagkväll allihopa // Kickan



Av Janne/Kickan Strandh - 22 februari 2013 17:52

Hej på er alla våra vänner!!!!


Äntligen fredag..........

Janne gör gymnastik i köket..........  medan Lasse Berghagen sjunger från stereon. Trodde att han var på väg ut genom fönstret först.........


I dag kom jag hem medan det var ljust. Tog med mig vovven ut i skogen och solen lyste så fint mellan stammarna. Tror ni jag hade med mig kameran??? Nääädå...fel jacka för den låg i den andra, den som hängde i hallen.


När jag kom tillbaka så dammsugade Janne så jag tog ut hallmattan och dammade lite i vardagsrummet och tänkte: Så skönt att vi städar tillsammans. Janne och jag gör det mesta tillsammans numera och det känns så skönt.....men sedan sprack det........ Frågade Janne om han skrivit bloggen men icke....jag satt mig vid datan för att börja med den och vad hände då???? Joo......jag som många andra har ju fått mani på Candy Crash så jag började spela istället. Det gick sååååå bra. Jag klarade tre banor så då gick det ju absolut inte att sluta! Jaa, ni som spelar det spelet vet säkert hur det är!

 

Såååå sant   

Jag har ett fåtal vänner men dom är mina verkliga vänner. Jag nämner inga namn för ni som är mina vänner vet om det. Till er kan jag anförtro mig till. Ni lyssnar när jag behöver prata...........dela med mig av mitt liv som blev så annorlunda än vad det varit.


Vet ni...jag förstår att alla är mer eller mindre sjuka den här årstiden för fy.........vad det är trist!!!! Bacillerna måste trivas som fisken i vattnet i våra kroppar..........


Jag fick precis ett mms från barnen där de tackar för alla   dag presenten. Dom har skickat ett foto när de sitter på restaurang i Stockholm och äter gott. Hoppas ni har det bra mina barn.

Spökvandringen i Gamla sta´n väntar i kväll     

 

Här kliver AF chefen ut genom fönstret från lekstugan som Janne och Mikael byggt.......Minns och blir varm av minnen då barnen var här och busade.....Lek, stoj och glam ute i trädgården. Den här årstiden är det så tyst. På sommaren hojtas det och ropas mellan grannar och barnen är ute och leker.......ooohhh vad jag längtar dit!!!

Säger säkert likadant varje vinter...men den här vintern har varit sååååå lång, Jag tror det beror på att det inte varit några vackra vinterdagar. Solen   har lyst med sin frånvaro.


Jag fick en varm känsla i min kropp idag   Skulle gå och lägga på ett viktigt kuvert på postlådan straxt innan jag slutade. När jag precis kom utanför självscanningen kommer min bror och går där........  

Ann-Britt var i förbutiken för att förnya tips........

Ohhhh, dessa varma, sköna, hjärtinnerliga kramar.........   Janne du är min storebror och jag älskar dig så mycket. Det är du och jag nu Janne....det är vi som fört familjen Hjort vidare........Den äldre generationen har lämnat oss.....

Den här bilden är lite suddig på mamma och Janne så jag tar en ny........Det är den absolut finaste bilden jag har på mamma och Janne.......

 

Ohhh, vad ni är fina!!!

Kläderna som min mamma har på sig kan jag bara inte göra mig av med...........Hon var sååå fin!!! Jag älskar och saknar dig såååååå mycket mamma    men jag vet att du träffat pappa igen som du saknade så mycket. Och jag vet att du tar hand om Johan åt mig till jag kommer till er.


Janne har gjort fredagsmys och det här kommer man säkert att sakna då det blir sommar.......för man är ju lite konstig.....saknar det som man idag tycker är trist....

 

Vilket fint mönster det ger.............

 

Levande ljus i hela huset..............

 

Johans rum.............


Jaa som ni förstår efter alla dessa gånger jag skrivit på bloggen så är mitt hjärta och liv fyllt av sorgen efter Johan. Jag kan inte hjälpa det och när jag sitter här och skriver så bara det kommer.......saknaden, sorgen, längtan....längtan att en dag få träffa Johan igen........det måste bli så!!! Det måste bli så att jag en dag får träffa Johan igen och få ta honom i min famn. Har jag inte den tron så vill jag inte.........kan inte........

Nu är det helg igen då alla dessa tankar kommer. Veckorna går bra då jag jobbar men........


Ta hand om er alla därute . Se till att ta vara på varandra.......livet kan förändras inom en sekund. Glöm aldrig det.

Fredag och fredagsmys..........det var då


Var rädda om varandra   


// Kickan


Av Janne/Kickan Strandh - 21 februari 2013 18:55

Hejsan svejsan!!!!  


Den lille här......tycker Janne tacklat av lite vad det gäller bloggandet.......

I dag har jag satt honom i arbete och då hinner han säkert inte. Han har ingen OB ersättning och han arbetar inte övertid  Men nu är alla mina pelargoner nyplanterade. Janne sa att lusten i en av kärlekspelargonerna nog inte finns........Tro det när dom stått i boden i högst 5 grader varmt hela vintern, Vem tappar inte lusten då???? Men nu när de kommer in i värmen i vårat kärleksfulla hus så börjar det nog att knoppas i alla fall. Eller vad tror du Janne.


När jag kom hem i kväll så luktade det nybakat.......

 

Mmmmmmm vad gott!!!!!!

-Men det är väl inte till mig förstås, blev min kommentar. Janne bakar ofta och gärna men sällan till mig för jag äter ju ändå inte upp det säger han.......och det tro sjutton, jag kan ju inte vräka i mig en hel så´n här själv.

Men den var till mig.......men inte förrän i morgon för då tar jag med den till jobbet så.......välkommen in till mig på kontoret så får du dig en smakbit     


 

Janne har haft lite pysseldag i dag också......prata om att vara djurvän! Jordnötterna är uppträdda på ståltråd och ska hängas ut till fåglarna.

I går kväll frågade jag om jag kunde ta lite ostbågar...........Det blir inte populärt för dom ska fåglarna ha!!!!!

Jag köper nya!!!!

Jag åkte vägen förbi Linda innan jag åkte hem. Jag får en så varm och skön känsla i kroppen då jag träffar mina barn. Lilla Olle som blir så stor och säger: Detsamma lite tyst, då jag viskar i hans öra- Mormor älskar dig   

Vilma, som blivit stora damen och kramar mormor så länge och säger: Jag måste vara hos dig och morfar snart!!!....... då jag säger att jag och morfar längtar så mycket efter er!!!

Hoppas........nästa helg kommer hon!!!

Mina barn är mitt allt och när jag skriver det här så svämmar känslorna över och jag saknar Johan så mycket. Klumpen i halsen växer och kvällen blir inte som jag från början trodde...........

Jag har alltid varit känslig och försökt att gjort så att alla runt omkring mig mått bra....men efter att Johan lämnat oss så har det eskalerat och jag blir så rörd bara över ett vänligt ord, en kram................

Den här sången har jag gråtit många tårar till.................


Åter till kvällen......Linda, barnen och Kent ska åka till Stockholm i morgon. Jobb, anställningsintervju och myyyyys med barnen. Kaknästornet på dagen och spökvandring på kvällen och sova på hotell.

Jag önskar de får en bra minisemester.........

Linda och jag bara älskar att ge Janne mössor.......han passar inte så bra i mössa och detsamma gäller mig. Linda däremot...det spelar ingen roll vilken mössa eller hatt hon sätter på sig så är hon så fin......kan det bero på att allt klär en skönhet????


Hahahahaha!!!!!! Nu är datahackern igång..........Letade på facebook och hittade Linda i olika hattar och mössor och skulle kopiera in dem i bloggen...........Tror ni det gick??? Nää, jag tror jag fick in alla mina vänner och en massa annat....har precis suttit och raderat bort alltihopa.

Jaja Linda..huvudsaken mamma vet att du är fin....

Åter till Jannes mössor. Linda köpte en mössa åt Janne i julklapp men då blev det orättvist för han skulle få ett paket mera än mig så han fick mössan idag i stället. Det är mera rättvist i dag   .........

 

Hahaha....upp och ner!!!!!! Förut har jag sagt till er att lägga huvudet på sned men hur ni ska göra i dag undrar jag. Ni får gå till baksidan av skärmen och lägga huvudet framåt så ser ni den från rätt håll!!   


Varför blir korten upp och ner och varför blir dom det även om jag har dom åt rätt håll då jag för över dom till bloggen??????

Mössan är iallafall lite snygg och rolig tycker jag....granskogens sus och en röd liten stuga med vita knutar........precis som där vi bor.


I dag tror jag att jag får någon typ av isterbands låda med potatis, lök och grädde. Mmmmmmmmmmmmmmmm, säkert jättegott med Jannes heminlagda rödbetor.


Hörrni...vi hörs på lördag igen va????


Ha en trevlig torsdagkväll och i morgon är det fredag // Kickan

 
 
 


Presentation


Jag är en fri man och pinkar i trädgår´n. Nej, jag är inte dum.. jag har bara otur när jag tänker. Jag är en pensionerad pappa, morfar och farfar som älskar mina barn och barnbarn, bor i ett hus på landet tillsammans med min älskade fru Kickan och Mimmi.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards