janzonbanan

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Glamourkväll på ICA MAXI.....Torsdag 18 September 2014

Av Janne/Kickan Strandh - 18 september 2014 21:40

Hej alla bloggarvänner.

Idag har det varit glamour för hela slanten       

Börjar med några foton från morgondimman ute i Kårtorp....

På morgonpromenad med Mimmi. Dimman dansar över gärdet och solen börjar strila mellan diset..........

 

Jag vänder mig om åt andra hållet och ser ännu en vacker vy........ 

Vilma har ju lärt mig att jag ska "lägga" mig ner och få med något i förgrunden på kortet så sagt och gjort. Ner på huk för att få med lite av björkbladen....eller vad det nu är..

   

På väg till jobbet. Där ligger dimman som ett täcke vid Himmelstalund.

Men nu till eftermiddagen och kvällen på våran Glamourkväll på ICA MAXI.........


Kicki och jag hade en egen loge......som Babsan........

Här är Kicki färdigklädd........

 

.....och även jag........Snart dags att gå ner till entrén och hälsa all våra kunder välkomna till oss och Glamourkvällen med ett glas cider/bubbel....... 

Men först träffade vi på Babsan i korridoren och blev gärna fotograferade tillsammans. Tre "brudar" i lyxförpackning. Kolla in vilka snygga ben den karln har!!!!!!

 

Lennart har en pratstund med brudarna som serverar våran buffé och tar sig säkert en smakbit.........

 

Två av de fina grabbarna i delin. Uppklädda med vit skjorta, guldfluga och hatt dagen till ära. Och.......han som springer in i smooking.....är det inte Lennart??? Joo......han är kanske inne i delin för att ta sig en smakbit där också...... om vi känner honom rätt   

Björn, alltid med ett leende...skivar för glatta livet

 

Daniel .......servar kunderna också han med ett leende på läpparna.....

 

Den alltid leende Pelle........storfiskarn som kastar tillbaka fiskarna han får upp i sjön igen.........lite likt Pelle i Saltkråkan som var en sådan djurvän.......

 

Allas våran bagare Jens som alltid vill jobba då man frågar om han kan.........

 

Tommy och Mari som idag var kunder och istället fick sonen Liam jobba.........Grattis Mari för finaste "Glamourlooken"

   

Sandra bjuder på tårta som bakats i vårat fina bageri/konditori. Den var jättegod!!!!!

 

Trubadur bland bullar och "brön"..................

Snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bor....hon ä så vacker.......  alltid lika goa o glada.......Cissi och Malin

 

Sofie i farten med scannrar.......för ikväll går de åt.......

 

Lidia i solskenet............och ler som ett solsken själv.....

Ewa som tycker hatten är för liten men tar ändå på den för att jag så gärna vill fota........Du sitter med snodden i handen så jag antar att hatten åkte av och håret blev uppsatt i svans igen.......

 

Susanne........Nää, Kickan du får inte ta kort på mig!! Men det gjorde jag och det blev ju så bra!!!!

 

Nettan.......våran "korvslampa" för dagen. Alltid nära till ett skratt

 

Glamourbrudarna i boa......Anna och Linda, ingen kung Keno utan Drottningar av Keno..........

 

Nu har Classe fått ett skapligt "hugg "  .......du kanske ska ta och klämma i med låten.....  Vad har du under blusen Rut? Vad är det där som putar ut?

 

Här är grabbarna med hatten käckt på svaj.....Christoffer, Jens och Markus. Markus var har du din fluga???? Jag hoppas att ni alla tre stämplade ut då ni gick hem ikväll.......eller ska vi hörs per telefon angående den saken i morgon bitti????? Och en sak till.........Glöm för Guds skull inte bort att ni har lunchrummet i morgon....HELA DAGEN!! Jag börjar tro ni satt i system att "glömma bort" efter frukosten är framdukad. Puss på er....iallafall   

   

Vilka snygga arbetskamrater va!!?? Leende och glada trots att timmen börjar bli sen..........

Harriet tar en vals med Babsan..........och nu undrar jag Harriet om du sjöng: Vad har du i byxan Jan? Är det en jättebanan.......

 

Jaa Jens man kan ju inte annat än säga att du ser minst lika nöjd ut som Classe...........

   

Här är två av tjejerna som ordnat och styrt med denna Glamourkväll.........Inga-Lill och Louise. Sanna kom inte med på bild.


En kväll som vi och våra kunder som var där sent kommer att glömma!!!! Glädje, skratt, sång, musik, mat, dricka, författare, "ballongkonstnär", hårvård och mycket annat. Och inte att förglömma alla glada arbetskamrater. Tack för ikväll allihopa


Nu ska jag   för i morgon så händer ju detta igen   . Sov gott, vi ses i morgon 


 
 
Ingen bild

malin

18 september 2014 23:34

Ser ut att ha varit ett jädra kalas. Kraam

Janne/Kickan Strandh

19 september 2014 18:40

Det var det Malin!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne/Kickan Strandh - 22 februari 2015 08:38

Hej.......jaa eller ska jag börja bloggen med det var länge sen........   För visst var det länge sedan jag skrev på bloggen. Känslan för att skriva av mig försvann i ett nafs men nu så börjar jag återvända till livet och jag börjar må bra igen. ...

Av Janne/Kickan Strandh - 7 december 2014 20:33

Hej   Jag njuter av ledighet, barn, barnbarn, advent, stillhet, julsånger och allt som hör julen till!!!!!   Om man läser bloggen jag skrev för ett år sedan kan man ju tro att livet går på rutin. Jag gjorde nästan samma saker då........fast j...

Av Janne/Kickan Strandh - 16 november 2014 19:29

Hej   Det var länge sedan!   Idag fick jag en fråga som blev avgörande att jag sitter här framför datorn och skriver blogg......   - Mormor...........varför bloggar du inte längre? - Jag tycker inte det är så roligt längre ........... ...

Av Janne/Kickan Strandh - 26 oktober 2014 18:04

Hej alla därute i höstmörkret!!   Jaa, vad ska man säga om dagarna som gått!!?? Min kropp är inte vad den borde va´. Jag har ont i ryggen men idag har det varit riktigt skapligt. det kanske beror på att jag varit hemma ett par dagar och gör all...

Av Janne/Kickan Strandh - 22 oktober 2014 20:14

Hej!   Jaha, då har min nya karriär och yrkesliv tagit sin början.......... Jag har börjat min "utbildning" hos Marre och PeGe på Åby Handelsträdgård där jag ska lära mig allt dom kan och allt jag behöver kunna för att starta upp våran nya blom...

Presentation


Jag är en fri man och pinkar i trädgår´n. Nej, jag är inte dum.. jag har bara otur när jag tänker. Jag är en pensionerad pappa, morfar och farfar som älskar mina barn och barnbarn, bor i ett hus på landet tillsammans med min älskade fru Kickan och Mimmi.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards