janzonbanan

Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Vad pengar jag har tjänat idag.....Tisdag 24 Juni 2014

Av Janne/Kickan Strandh - 24 juni 2014 22:38

Hej


50% rabatt.........överallt!!!!!!


Vaknade tidigt i morse. Ut på morgonpromenaden med Mimsan och hämtade tidningen. Frukost till mig och till Mimsan. Ut på altanen i morgonsolen med tidning, kaffemuggen och mackor i högsta hugg. Ljuvliga semester, att allt får ta den tid jag vill. Läser tidningen i godan ro medan Mimmi ligger och tittar ut genom staketet på altanen. det kan ju komma någon kisse eller hund som hon kan skälla ut.


Idag var det dags att åka till sta´n för att ge lilla Logan mat och vatten plus lilla kaninen som jag bara inte kommer på vad hon heter nu. Flisan tror jag. Har en tid hos Synoptik klockan 11.30 Jag ska köpa mig ett par solläsglasögon så jag kan läsa då jag sitter i solen.

Men om jag sätter fart så hinner jag nog till Åby Handelsträdgård innan optikern............för där är det 50% rabatt på alla växter.


In i duschen och på med paltorna. Fort iväg............

Jag var hos Marre vid 10.30 och där rök mina planer för dagen direkt..........Jaa, hur tror ni att jag skulle vara färdig vid kvart över elva då jag kom in i himmelriket!!!! Jag bara älskar att vara i växthusen med all blomsterprakt. Jag visste att jag skulle ha blommor till "fyrkanten" men att jag behövde såå mycket mera visste jag inte!!!!

Jag fick ställa mina blommor åt sidan så länge och komma tillbaka då jag varit hos optikern.


In till Ingelsta shopping............Då jag väl kom till optikern berättar hon att jag har 50% rabatt på solglasögonen eftersom det inte är så länge sedan jag köpte glasögon.

Där tjänade jag en tusenlapp styvt!!!!! och snygga var dom också......för det priset.


Janne behövde jeans och en tröja. In på Hennes & Mauritz och där hade dom REA. Jag tjänade   minst 500 kronor där......för jag hittade en tröja till mig också.

Tog en sväng in till Kapp-Ahl där jag tjänade   150 kronor på en top till mig som ja länge suktat efter men inte köpt. Nu är den iallafall min!!!


Nää, sluthandlat, så nu tillbaka till handelsträdgården......


Oj, där är ju Blomsterlandet.....om jag skulle åka in dit för att se om de har Timjan för den var slut hos Marre. det hade dom........och lite till. Jag fyndade krukor, matta och ljuslyktor. Tjänade säkert ett par hundra kronor....om det räcker   


Rosor, passionsblomma, klätterhortensia, fuchsia, spikfuchsia, knölbegonia, kryddor av många slag, million bells och mycket mera.............

 

Jag har aldrig haft sååååååååå vackert sällskap i bilen förr....eller joo, det är ju inte första gången bilen är fylld avv en massa härliga sommarblommor.

 

Oh, denna ljuvliga fuchsia med sin vita kjol...................

 

I baksätet trängs en allsköns samling av blommor...........De oranga blommorna i förgrunden är så fina. de är fullt utslagna då solen skiner men då det är mulet eller mörkt så slår den ihop sig för att sedan öppna sig vid vacjkert väder igen.

 

Polkagrisverbenan ska planteras med röd/vinröd....kan det heta fjärilsblomma?

 

Är det underligt om Marre har ett leende på läpparna då vi fått in allt i bilen.


Tänkte stanna och handla lite i Eneby centrum men.........kom på at det fanns ingen plats att sätta en påse på. Så där tjänade jag ytterligare ett par hundra.


Hur mycket pengar jag tjänade hos Marre törs jag inte tala om......men så där en tusenlapp kanske. Det var ju 50% rabatt ju

Om jag summerar det här så är det så att jag har tjänat nästan 3000 kronor idag...........eller också kan man säga att jag har handlat för 3000 kronor idag..........men visst låter det bättre om jag säger att jag tjänat pengar. Undrar vad jag ska köpa för dom???

Så här fullt blev det hemma på trappan......

Jag ställde allt där för att Janne skulle få se vad mycket fint jag köpt och för att jag skulle kunna fota. dessa kort ska jag ta fram i vinter då det är som kallast!!!!

   

Vilken livskraft................Att växa och vara så vackra i några korta sommarmånader och sedan dö.............

Det kan inte hjälpas än att jag tänker på Johan så fort jag ser/handlar/planterar en fin sommarblomma. det har blivit som ett sorts gift i mig. Jag frågade Marre idag om hon tyckte att det var ett sjukligt beteende att handla så mycket.

- Nää, vet du vad Kickan. Blommor kan man ALDRIG få för mycket av........

 

Vilken färgprakt

 

....en karneval av blommor

De  här båda sorterna ska jag samplantera i en stoooooor kruka 


Jag har planterat en del av blommorna på sena eftermiddagen idag..........

 

Så här fint blev det.......

Stolta spikfuchsior i mitten med en salig blandning av orange och gula blommar omkring sig.

 

Jag tror jag behöver måla plankorna med Falu rödfärg..........jag hinner....jag har 26 dagar kvar på min semester.

    


Nu har en av hängbegoniorna fått byta plats. Den har jag hängt nere i änglapergolan. Nu har denna "bloddroppe" fått hedersplatsen. 

 

Jag är verkligen en djurvän men idag sa jag faktiskt högt och tydligt då jag fick se detta: Jävla harjävel..........de har ätit upp nästan alla blommor på mina knölbegonior. det har aldrig hänt förut.

 

Titta så de ser ut!!!!! Håll dig i skogen harpalt!!!!!!


Om jag ska få in bloggen idag är det lika bra att sluta nu för snart är det imorgon..........


Godnatt alla mina vänner......och ni vet va??? I morgon ringer INTE klockan!!!!!!!


Kickan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne/Kickan Strandh - 22 februari 2015 08:38

Hej.......jaa eller ska jag börja bloggen med det var länge sen........   För visst var det länge sedan jag skrev på bloggen. Känslan för att skriva av mig försvann i ett nafs men nu så börjar jag återvända till livet och jag börjar må bra igen. ...

Av Janne/Kickan Strandh - 7 december 2014 20:33

Hej   Jag njuter av ledighet, barn, barnbarn, advent, stillhet, julsånger och allt som hör julen till!!!!!   Om man läser bloggen jag skrev för ett år sedan kan man ju tro att livet går på rutin. Jag gjorde nästan samma saker då........fast j...

Av Janne/Kickan Strandh - 16 november 2014 19:29

Hej   Det var länge sedan!   Idag fick jag en fråga som blev avgörande att jag sitter här framför datorn och skriver blogg......   - Mormor...........varför bloggar du inte längre? - Jag tycker inte det är så roligt längre ........... ...

Av Janne/Kickan Strandh - 26 oktober 2014 18:04

Hej alla därute i höstmörkret!!   Jaa, vad ska man säga om dagarna som gått!!?? Min kropp är inte vad den borde va´. Jag har ont i ryggen men idag har det varit riktigt skapligt. det kanske beror på att jag varit hemma ett par dagar och gör all...

Av Janne/Kickan Strandh - 22 oktober 2014 20:14

Hej!   Jaha, då har min nya karriär och yrkesliv tagit sin början.......... Jag har börjat min "utbildning" hos Marre och PeGe på Åby Handelsträdgård där jag ska lära mig allt dom kan och allt jag behöver kunna för att starta upp våran nya blom...

Presentation


Jag är en fri man och pinkar i trädgår´n. Nej, jag är inte dum.. jag har bara otur när jag tänker. Jag är en pensionerad pappa, morfar och farfar som älskar mina barn och barnbarn, bor i ett hus på landet tillsammans med min älskade fru Kickan och Mimmi.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards