janzonbanan

Alla inlägg under september 2013

Av Janne/Kickan Strandh - 29 september 2013 19:11

 Hej!!!


Räkningarna betalda och den goa helgen lider mot sitt slut   


Fredag:

Jag handlade efter jag slutade jobbet. Bestämde mig då för att Janne ska få handla på matvaran.se. Han får beställa varorna till fredagen för då tror jag inte det är så många som beställer. Det är värt 99 kronor att få alla varor ihopplockade och slippa gå i butiken i över en timme. Skönt att komma hem på fredagen.

När jag kom hem hade Janne köpt glass från glassbilen. Han stod och pratade med Malin och barnen som precis kommit hem från jobb och dagis.

Vi har fått paket av Malin, sa Janne............

 

De här låg på bordet på verandan

 

Varma sköna sockar till vintern. Tack Malin............  

Jag hade köpt med mig Jannes älsklingsblommor hem........

 

Gladiolius..........

Vi hade lite fredagsmys..........färska räkor och "småplock". Gott!!!!!!


Lördag:

Vaknade tidigt eftersom jag somnade i soffan på fredagkvällen. Mimmi och jag gick och hämtade tidningen. Gjorde frukost och satt mig i sängen och åt. Lyssnade på Ring så spelar vi och läste Norrköpings tidningen. Vädret var ju riktigt skapligt då jag gick ut.

Jag gjorde mig i ordning vartefter för att åka och hämta Vilma och Olle. Vi skulle på 1 årskalas   

Minstingen.......vårat minsta lilla barnbarn fyllde 1 år förra helgen och vi skulle gratulera henne i lördags......om än något försent   .


Jag hämtade kusinerna hemma hos pappa Henning och fick då träffa lilla Alice. Kattungen som Henning köpte för ca en månad sedan. Barnen hade knutit ett snöre på hennes svans så hon for runt efter det.

Hoppade i påsarna med mat........matlådor som Janne fryst in till Henning och barnen.

Vi åkte till ICA MAXI för att handla lite. Olle hade inte köpt present till sin lilla kusin och ville gärna göra det. Vi köpte tårta och lite annat kaffebröd..........

Vi skrattade och småpratade i bilen hela vägen. Vilma hade ju förstås min mobil i högsta hugg........

 

Då tas det inte bara en bild utan ett antal...........

 

Ju fulare min desto bättre......tycker Vilma!!! Men vad gör väl det då man är så söt i allafall. Trots att man försöker göra sig ful   Mormors lilla Olle sitter förnöjd i baksätet för han vet att han ska få sitta i framsätet på hemvägen. Barnen är mätta och belåtna för det blev lite snabblunch i fast food på MAXI.

Jag bad Vilma att ta lite fina kort på vägen...........

 

Det var knappt hon hann fast jag bromsade in.........satt med mobilen och tittade hur hon såg ut.

 

Snygging!!!!!

 

Den här gården är såå fin med allén upp mot huvudbyggnaden. Om det inte vore så långt från sta´n skulle jag kunna tänka mig att bo där.

 

Här sitter Olle och kelar med lilla Bosco. Han är en riktig liten kelgris.........

Det blev fika med kaffebröd och tårta efter paketöppningen.

Jag och Micke skulle gå ut i skogen och titta om det fanns någon svamp men Micke fick lite förhinder så jag gick själv. Jag hade precis stängt igen grinden och tyckte det kändes som någon var bakom mig........

 

Den här lilla hästen hade kommit från ingenstans........joorå han brukar vara i hagen men hade gått ut utanför stängslet som han också brukar göra. Han sprang ju snällt bredvid då Vilma red på Hector ( tror jag han heter).

Jag är ju inte sååå glad i hästar så jag kan säga att jag höll på att göra på mig....och undrade lite hur jag skulle våga gå därifrån.....själv. Jag kunde ju inte gå in och be mina barn om hjälp   

Nedanför mig på andra sidan stod den här lilla killen....eller tjejen. Vet inte vilket kön de har.

 

......och den här........

 

Dom följde med mig då jag äntligen tog mod till mig och gick. De vände vid tomtgränsen.....helt fantastiskt.

 

det första jag såg då jag kom in i skogen var de här bladen........

 

De ser ut som hjärtan. det var lite kusligt att gå i skogen själv så det blev inte så lång runda. jag hittade inte många kantareller men däremot taggsvamp som jag gav till våra goda grannar som gillar det.

 

..........Även en blomkålssvamp.....

 

den var rejält stor..........

 

När vi skulle åka hem var det en utav katterna som blev så förtjust i Vilma och Olle.......

Han följde med oss till bilen.......Jag filmade barnen och katten då han rullade runt i gruset och när han bet Olle kärleksfullt i örat. det var såååå gulligt.

 

det här är kärlek   

 

Mmmmmmm.....Hejdå kissen......vi ses en annan gång   


Skjutsade hem barnen till pappa Henning igen. Olle var glad över att han följt med oss. Tyckte det var skönt att inte sitta vid spelet på xbox.......och desto roligare skulle det bli att komma hem och spela nu. Vilma skulle ner på kulturnatten med mamma linda och Kent.


Jag åkt hem.............slog mig ner i soffhörnet och tittade på körslaget efter att jag ätit chili con carne som Janne gjorde.


Söndag:

I dag har det varit den stora städardagen.........utan att bli färdig. Likt mig, jag börjar överallt och så hinner jag inte färdigt. Strunt samma....det är ingen som tar jobbet ifrån mig så det lär nog finnas kvar.

 

Rotmos stod på Jannes önskelista.....så det har vi ätit i dag.

jag älskar att gå i skogen så jag tog mig en tur i våran skog idag också......

 

........den är så vacker.

Våran myggpaviljong kan man använda till mycket................

 

I dag har jag haft den som tork och vädringsställ   

 

Matte, vad skööööööönt!!!!!! har du bäddat rent???????

 

- Oh, vad skönt jag tror jag lägger mig tillrätta ordentligt så du inte får för dig att ha på överkastet eller vad det heter........


Godnatt på er allihopa // Kickan.........och Mimmi




Av Janne/Kickan Strandh - 26 september 2013 20:24

Hej alla glada     


Jaha ja, fotboll på TV...........och idag är det inte samma sköna känsla som i måndags. Börjar tröttna nu på att höra alla sportkommentatorer, heter det så??? Strunt samma, trött är jag på dom i allafall.

 

Mimmi och jag har varit ute och sprungit på gärdet några kvällar nu. JAA, vi har faktiskt sprungit och efteråt har vi stått och flåsat som två gamla kärringar.....vilket vi är bägge två. Vi är faktiskt jämngamla ........hon är den enda som kommer ifatt mig.....i ålder. Hon har till och med gått om mig nu för hon fyllde 9 år den 17 september och ett hundår är ju 7 år......fast det är visst inte det varje år. 9 ggr 7 är lika med 63..........hon ska snart börja ta ut pension   

 

Fina bilder blir det på hösten. Den här bilden är också från en av våra kvällspromenader.


I dag har jag skrattat för mig själv inombords. det värsta är när man är ensam och det händer något roligt. Att gå där och skratta för sig själv   


Jag var på KappAhl igår och handlade lite. Skyltdockorna hade så snygga kängor men det stod inte någonstans från vilken butik de kom. Jag glömde förstås fråga tjen i kassan för vi pratade om så mycket annat. Jag var verkligen sugen på att köpa dessa kängor så idag efter jobbet gick jag in till KappAhl igen. Det var lång kö och jag kände mig lite som......ni vet dom här kunderna man blir lite irriterad på som inte kan vänta på sin tur........Väntade till kassörskan hjälpt kunden som hon hade. Sedan ställde jag frågan:

- Du......får jag bara fråga dig??????

- Jaa

- Kängorna som skyltdockan har där framme.....från vilken butik kommer dom???????

- Det är bara attrapper.......det är hål i botten.

Jag såg nog ut som en fågelholk för sedan sa hon snabbt:

- Såna är vi......med ett leende.

Jag backade lite medan jag sa: Då är det nog inte så bra för då lär jag nog frysa i vinter!!!!!

Jag tittade inte bort mot den långa kön men jag kan tänka mig att de log.............och tänkte: Där fick hon för hon trängde sig.......

Det bara bubblade i magen av skratt......det var tur att Lotta satt i kassa 8 inne på ICA MAXI så jag kunde gå bakom henne och berättta min fadäs.....så jag hade någon att skratta med!!!!!!!

Hur kan de ha så snygga kängor som atrapp. Herregud, det hade varit bättre de gjort dom och sålt dom inne på KappAhl......Jaha, typiskt mig att hitta skor/kängor om jag vill ha.......med hål i botten, hahahahhaha

 

Så här vackert var det i morse........men kallt!!!!!!! Minus två grader.....fy sjutton!!

Jag har skrapat rutor på bilen två morgnar i rad nu. Satt ut en bild på facebook på framrutan på bilen. Erica som ser lite illa......trodde jag tagit kort på poolen......så hurtig är jag inte att jag tar ett morgondopp innan jag går till jobbet   

 

Här är poolen............

Jag gick runt och tog lite kort i morse medan jag hade satt igång bilen så jag slapp och skrapa rutor.

 

En frusen nyponros.............

 

Den frostiga snöflingan............gör verkligen skäl för namnet.

 

Månen som är uppe fast det är dag.............honom/henne blir jag aldrig klok på.

Nu är det kolsvart ute igen men på altanen lyser alla ljus.........

 

Fridfullt...........


Med denna bilden vill jag önska er en God natt.....sov gott och dröm ljuva drömmar // Kickan

Av Janne/Kickan Strandh - 23 september 2013 19:53

Hej


Ska jag göra er lite besvikna idag???????

Ähh, kanske inte förresten, för det här är ju något jag tycker.....eller tyckte ännu mera om.....

I morgon om tre månader är det julafton..........snön ligger vit på taken, endast tomten är vaken....


Nu när jag stod och lagade mat fick jag en sådan där skön känsla i kroppen.

En sådan känsla som man bara inte kan beskriva........

En sådan känsla som fanns.........

Från Tv:n hördes det rop och stoj från en fotbollsmatch........

Det kändes som det var förr då barnen var små

Då de var i sina rum, spelade spel, pluggade eller lyssnade på musik.

Känslan jag kände fanns säkert då vi bodde i Vilbergen, på Pinnmogatan. Barnen var i sina rum.

Linda satt säkert och pratade med Ida i telefonen även om de skilts åt för bara en kvart sedan.

Johan satt säkert och spelade Nintendo med musiken på högsta volym.

Micke satt i sitt rum och plockade isär någon av leksaksbilarna för att sedan försöka sätta ihop den igen.......utan att lyckas.

Janne satt framför TV:n och tittade på en fotbollsmatch

Det var lugnt och snart var maten klar........

Jag hade nystädat, nyputsade fönster....säkert haft tvättstugan på förmiddagen....mitt i karriären.......kanske jobbat....men ändå hann jag allt!!!!!!!!!!

Det kändes nästan ikväll som om jag ville ropa:

- Ungar, maten är klar!!!!!!!!!!!!!

Höra dom komma rusande ut i köket och fajtas om vem som skulle ta maten först...........klart det blev minstingen........


Läste en artikel i Norrköpings Tidningar om en familj som förlorat sin dotter.

Mamman skrev: Jag lever.........men annorlunda....

Det är precis så det är!!!!!! Man lever.....men annorlunda!!!!!


Tänk om .....jag vetat vad livet skulle ge mig...........eller ta ifrån mig........

Där försvann den sköna känslan igen.............

Mina älskade ungar    Linda, Johan och Mikael   


Nu har jag precis suttit och läst bloggen från den 27 Januari i år. Det smärtar att läsa men jag går ofta tillbaka och läser den och de andra bloggarna jag skrivit om och till Johan..........

Hur många ljus har jag tänt sedan du lämnade oss Johan?????

Hur många stjärnor har jag tittat på??????

Hur många blommor har jag planterat????????

Hur många gånger har jag tittat på månen????????

.....och allt detta gör jag för din...........och min skull.

Min älskade unge..........var finns du????


God natt mina vänner // Kickan



Av Janne/Kickan Strandh - 22 september 2013 21:04

Hej svejs i lingonskogen!!!


Söndag kväll igen. Man brukar säga att det är bara måndag och fredag i veckan........men jag tycker nog att det är söndag också. Min pappa gillade inte söndagar.......kanske går i arv   


I fredags sprang jag runt i gallerian för att jag skulle köpa kängor. Janne hade sett i ett reklamblad från Ecco några som han tyckte jag skulle ha.

..............Jag kom hem med en kjol och två toppar. Typiskt mig.....men fy jag hatar att köpa skor!!!!


Jag vaknade tidigt i fredags morse så jag hade god tid på mig innan jag skulle börja jobba. Bra var väl det för det var såååå vackert när solen gick upp. jag fotade lite......

 

Gick faktiskt in på grannens tomt för att få en så bra bild som möjligt........

Hämtade tidningen och på vägen till jobbet stannade jag på Gamla Övägen för att ta kort .........

 

Såååååå vackert!! Korna går och betar.....dimman lättar.....och solen går upp över trädtopparna. Och här ska det byggas villor........hemska tanke!!!

 

Kan inte se mig mätt så här kommer en bild till...........

   


Helgen har varit lugn.

Jag har plockat in alla mina blommor som jag ska spara till nästa år. Lite tidigt kanske men jag vet hur tråkigt det är då det är kallt och ruskigt väder. Helt plötsligt kommer en frostnatt och då är det försent.

 

Härinne i boden får dom trängs i vinter tillsammans med allt annat som sparas. Mårbacka, kärlekspelargoner, dahlior, knölbegonia och jätteverbena....för om jag inte missminner mig så är den tvåårig. Det får vi se i vår. Knölarna behöver inte ha ljus så en del har jag ställt in i Jannes rum. Jaa, han har inget fönster på sin sida.

 

Tak och myggnät är bortplockat från paviljongen...............

De stora fina plymspireorna är nerklippta. Jag hade inte mage att ta bort planteringen med lyckliga Lotta....den blommar så fint än och de ska inte sparas till nästa sommar.

Janne har klippt ner hallonen.....vi har flera olika sorter som ska klippas olika allihopa. Hoppas det blev rätt nu.......

 

Jag tycker egentligen inte om hösten för det blir så mörkt men det är mysigt då man får tända ljus. Jag är lite kluven här för jag älskar levande ljus. Det ger mig sådan ro och fridfullhet.

 

Eller hur..........


I dag har jag trotsat vädret och tvättat fönster. Ett par tog jag bara på insidan för det regnade så mycket. Nu låter det som jag tvättat alla fönster men det har jag inte!!!


Jag köpte nya gardiner för flera månader sedan och hittade dom igår så då blev jag lite sugen på att byta i köket.

 

Kanske inte en traditionell köksgardin men vem har sagt att jag ska vara traditionell. Häftig tycker jag.....och det är ju huvudsaken.

 

Ljuslyktorna nydiskade och en bukett med astrar och höstanemoner är plockade och satta i vas........

 

Nya ljuslyktor som jag köpt hos oss på ICA MAXI..........finns i flera färger och är jättefina. Jag ska nog köpa mig några flera.

 

Här är en annan sort....också från MAXI.

 

- Matte, vad du styr!!!! Hur länge ska jag behöva sitta här och vänta?????? Antingen på att du kommer och sätter dig.....så du kan killa lite. Eller på att du ska säga: Är du kissnödig?????


Och nu är säkert Mimmi kissnödig för klockan är snart 22.00 och då är det rutin att vi går kvällspromenaden.

Sedan är det dags att sova så jag vaknar i morgon bitti då klockan ringer........  ....ni vet hur det är!!!


Sov gott i natt // Kickan

Av Janne/Kickan Strandh - 18 september 2013 19:56

Hallå därute........nu är det jag igen   


Jaa, får väl börja med att skriva att det var ett bra tag sen sist.........som vanligt.


Nu är hösten här igen och då ligger jag och somnar i soffan till dessa TV program som man tror att man så gärna vill se. Det vore bättre jag satt mig här vid datan och skrev lite istället.


Jag skulle behöva läsa sista bloggen för att veta vad jag skrev om så jag inte upprepar mig.......de gamla gör ju lätt det       


Jag är genomförkyld än.......och hostan vill inte ge med sig.

- Var rädd om den så du får behålla den länge....var ett talesätt min mamma och mormor hade. vad dom nu mena med det? vem vill behålla den?????


Tittar på idol och kommer in och skriver lite i pausen. Grabbarna ikväll........hoppas på att Kevin ska sjunga så håret reser sig på armarna..........


Janne har också fått denna "sjukdom" som jag har och ni vet väl hur det är när en karl blir sjuk??????? Jaa, att vara man och förkyld är mycket, mycket värre än att föda barn. Eller hur grabbar?????


Jaha nu är idol slut och omröstningen är om en timme...........Kevin sjöng sig nog in i alla flickor/kvinnors hjärtan tror jag.


Jag läste lite på föraa bloggen lite och där hade jag ju börjat med verandan. Nu är "gardinerna" uppe ....de som ska skydda mot regn i höst och snö i vinter. När det blir dags kommer vi att dra för dem men än så länge är de fråndragna. Jag är rätt stolt över mitt arbete och här kommer en bildkavalkad....

 

Här är Jannes foto han tog........

Här kommer mina.....

    

Ni har mera ljus än det är i Fantomen på Operan var det någon som skrev på Facebook. Köpt på rea..........10 kronor för 50 värmeljus.........billigt. Då kan man slösa........och förresten så både Janne och jag förtjusta i levande ljus. De ger lugn och harmoni........

 

Den gamla smidesstaken som stått uppe i ett förråd är nu rostig.....men pryder sin plats...... Vi kan bara tända ljusen då det är vindstilla för annars kan det bli farligt............Men den pryder sin plats även om ljusen inte brinner.

 

I krokarna där våra gungor hängde förut har det kommit upp smideslyktor. Jaa, en extra krok har Janne skruvat upp........

 

Där en av gungorna hängde hänger idag en "Ernstkreation". De gröna bladen/revorna är slingrade runt kedja så den inte ska synas. Ljung är planterad........... Innan var det knölbegonior planterade och grönväxten hängde ner över kanten.......tänk vad så lite kan göra att det blir höstfägring av sommarplanteringen.......


HIMMEL............

 

Vilken himmel det var i förrgår kväll!!!! Och vilket sken!!! Hela trädgården gick i oranget!!!! Ser du regnbågen......

 

 

Vilket sken det var!!!!!!! Det såg nästan ut som elden var lös.........

 

Det här är nog de sista gula kantarellerna för i år...........och några trattkantareller verkar det inte bli. Inte gör det mig nå´t för jag tycker inte om dom.............

 

- Matte, killa då!!!!!!!!....medan jag tittar på TV..........


En vanlig höstmorgon i Kårtorp....

 

Dimman lättar..........solen går upp...........Mimmi och jag är ute och går..........

Vackert!!!!!!!


Nää, nu skulle jag vilja vara i Kikkis kläder..........på väg på spa...............i Kroatien...........


Men jag tar väl på mig mina kläder............nattkläderna och förbereder mig för att sova, så jag kommer upp i morgon bitti. Hoppas jag inte får hosta i natt. Kanske har som Janne en febertopp på 37.6 grader. Känner mig lite frusen.....


Ha en fortsatt trevlig kväll och sov sedan gott mina vänner // Kickan



Av Janne/Kickan Strandh - 13 september 2013 19:40

Hej


Oh fy!!!!! Fredagen den trettonde idag!!! Då förstår jag varför det inte varit något som känts bra!!!!!


Jag är tjurig och inget går som jag vill!!!!


Jag begriper inte.............

När man är frisk och det känns lite si så där så önskar man nästan att man skulle bli lite,lite sjuk....så man kunde ligga i sängen och läsa en bok......ligga i soffan och titta på film. OCH VAD HÄNDER DÅ MAN ÄR SJUK???????

Ligger jag i sängen????......NÄÄ

Ligger jag i soffan?????.......NÄÄ

Vad gör jag då???

Vankar av och an och tycker att livet är rätt trist......tycksyndommig syndromet.

Jag fick i allafall sova i morse utan att klockan ringde.

Jag har varit ute i friska luften idag och jag tror banne mig att det gjorde susen för nu kan jag andas genom näsan och snorar inte såååå mycket.


Jag har ju förstås inte skrivit på ett par dagar så jag har ju tagit lite kort som jag tänkt visa er här på bloggen, så här kommer det första

 

Det här kortet tog jag en morgon från Mickes tomt. Dimman låg över gärdet och jag vet hur fint det är från hans tomt. Jag blir lyrisk och bara väntar att älvor eller kanske en älg ska komma..........men inte då. Mimmi undrade lite över varför hon skulle in på Mickes tomt att göra.

- Matte, ska vi inte gå ut och kissa, eller?????

 

Här är vägen upp från Micke till oss. Hösten börjar göra sig påmind med ormbunkar som övergår i brunröd färg och diset ligger över marken.

 

Silvernjurvindan pryder sin plats i Johans paviljong. Den har jag planterat om från krukor där de övriga blommorna gjort sitt för i sommar. Jag hoppas att den håller sig ett bra tag till....vet inte om den klarar vintern........


Kick Carlbom ger mig alltid en fin dekoration till Johans dagar.

 

Hon vet hur svårt och jobbigt det är för mig. Kicki du är en riktig vän    med hjärtat på rätta stället, då du vill glädja mig i min sorg. Dekorationen står lika fin på sin hedersplats.

 

Mina klängväxter jag köpte om som jag ville skulle växa ihop på "taket" har börjat närma sig det nu.......det är ju såå dags....september. Men står du inne i paviljongen är du omhuldad av alla blommor som växer ovanför, i, på sidan om, runt om och hängandes. Fridfullheten råder..........    

 


Jag hoppas den här hostan lägger sig snart.....jag blir tokig. Det dånar i huvudet och det göt så ont i bröstet!!!


JAG ÄR SJUK........            .....vill inte!!!!!!!


Nu ropar Janne att maten är färdig. Jag ska äta och se lite på Fångarna på fortet sedan kommer jag tillbaka igen. Hej på en stund.........


Tillbaka igen........

 

Jag var ute och plockade lingon  en kväll i veckan. Den här stenen tycker jag är så fin. Undrar hur den kommit hit............

 

Plockade nog en liter.....det finns inte så mycket i "våran" skog men dom dom finns är riktigt stora. Det roliga är att.....i grönsaksståndet de har vid Spiralenparkeringen tar de 20 kronor för en liter lingon...........Aldrig att jag bara skulle at 20 kronor för lingonen jag plockat!!!!!!! Dålig timpenning.

 

I går kväll då jag var ute med Mimmi i skogen hittade jag blomkålssvamp.......den var torkad så den är säkert inget att ha

 

Här är en till.....de växer oftast vid tallens rötter. Här växer den PÅ en tallstubbe.


I dag har jag plockat in utemöblerna och en grupp ställde jag på verandan. Jag är nu ute efter täckväv som jag köpte i våras för att täcka grönsakslanden. Den ska jag nu ha att göra "gardiner" av. det är genomskinligt och luftigt.....så det inte blir mörkt på verandan.

 

De ska skydda från regnet i höst och snön i vinter................


Så här fint är det då det blivit "kölsvart" ute

 


Med den här bilden vill jag önska er en god fredag kväll och en god natt // Kickan




Av Janne/Kickan Strandh - 10 september 2013 21:41

Hej


Jag som nästan lovade att jag skulle blogga varje kväll.......men det blev ju inte av. Kvällarna är ännu så ljusa och faktiskt skapligt varma så att man inte vill gå in. Jaa, sen är det ju idol klockan åtta och det vill jag inte missa. Mimmi och jag har varit ute och gått på gärdet ett par kvällar nu. Bonden har "klippt allt gräs" så nu går det att gå där igen.

 

Så här vackert var det i går morse. Dimman dansar över marken.....det är bara älvorna som fattas.

Något annat som också var fint var himlen..........igen.

 

jag gjorde ju storkok i söndags så Janne och jag har ätit pepparrotskött två dagar i rad......men det är inte fy skam.


I dag var jag en tur till Luddingsbo på vägen hem. Jag var och lämnade en matkasse till en kund som det blev lite tokigt med igår. Det är ett tag sedan jag var där.....så där en tio femton år eller nå´t....kanske mera förresten. Jaa det var visst när Linda och Johan var små som vi var på fest där, kom jag på nu. Vad nya hus!!!!!!! Så fint det var. Familjen jag åkte till bodde i en funkisvilla som låg precis utmed asplången.

 

Trodde jag var i ödebygden ibland men rätt vad det var så dök det upp ett hus. Här är jag på väg hem igen.

I går morse var en sådan här fin morgon då dimman ligger utmed marken. Solen tränger sig fram emellan molnen.......

 

Jag tog några kort då jag åkte på Gamla Övägen.........

 

Ser du korna som går nere i hagen. Den här vyn/landskapet som är sååååå vackert kommer snart vara ett minne blott, för här ska byggas villor och tvåvåningshus. Fy sjutton att förstöra den lantliga idyllen. Hoppas verkligen att det dröjer många år innan de kommit ut hit. Jag tror de ska börja bygga efter sjukhuset först.


I dag har jag snorat och fräst hela da´n. Fy sjutton!!! Jag hoppas inte jag får hostan som flera har och har haft på jobbet. Jag ska avsluta dagen med en panodil och nässpray. Sedan är det dags att gå och lägga sig så jag kommer upp i morgon.


Sov gott allihopa. Vi kanske hörs i morgon igen // Kickan


Av Janne/Kickan Strandh - 8 september 2013 21:33

Hej


Jag hade börjat blogga för ett par timmar sedan och bara lagt ner den för att fortsätta nu. Gjorde en uppdatering på Itunes och då var jag tvungen att starta om datan. Vill du det nu eller senare  var frågan jag fick och förstås glömde jag att allt jag skrivit på bloggen skulle försvinna    Jaja, tar väl om det från början......


Jag bloggade ju i fredags och då hade vi varit på cirkus och blonderat Vilmas hår. Ojojoj vad nervöst det var när vi upptäckte att hon var precis vit i hårbotten och att det var tonen av orange då håret var blött.

Det var en något missnöjd Fia som la sig för att sova.

Jag vaknade klockan 07.10 i går morse och kunde inte somna om.

Gick ut med Mimmi och åt sedan frukost. Gick in på nätet för att titta om vi kunde rätta till håret på Vilma men efter allt jag läst så förstod jag nog att det var bäst att gå till frissan. Tack för det......1000 kronor!!!!


Vilma vaknade vid 10 tiden och hon var lite nedstämd då hon tittade sig i spegeln från sängen.

- Mormor, jag som var så fin i håret förut

- Jag tycker du är fin sa morfar

Att han kallade henne för Blondie föll väl inte i såååå god jord.

Gå in och duscha och sminka dig så ska vi se hur det ser ut idag.

Vilma blev vid lite bättre mod då morfar tyckte hon var fin......

 

....och visst blev hon fin!!!!

- Det är ovanan att se dig så ljus Fia. Du är jättefin.

 

Vi åkte till Mirum där vi gick och strosade i nästan tre timmar. Vi åt lunch på Lindahls och hade det allmänt trevlig.....mormor och Vilma.

Vi var hemma hos Linda vid 17.00 och vi satt och pratade en stund. Sedan var det dags att åka hem igen.


Jag blev sjuk igår kväll..........igen. Jag vet inte om det är magkatarr eller vad det kan vara. Den här gången svimmade jag inte i allafall.


Vaknade skapligt i morse och hade sådan energi. Bäst att ta vara på den för det har jag inte allt för ofta nu mera.

Satt ute i solen och åt frukost. Sedan var det dags att sätta fart........vart ska jag börja?????

Jag började med att frosta av frysen

Slängde in en maskin tvätt.....och en till....och en till

Startade med långkok........pepparrotskött och köttsoppa.....allt i ett   

 

Planterade om och slängde blommorna i ett par krukor. Tog vara på dahliaknölarna så får vi se om jag får dom att blomma i vår.

Klippte gräsmattan både på framsidan och en till.........

Sedan har jag ju förstås spelat Candy crash.........

Tagit hand om tvätten som hängt ute och torkat

 

Här har Janne gjort i ordning en tallrik med pepparrotskött. Han gillar såsen...........och pepparrot verkar det som.


Har tänt en massa värmeljus för att få det där lugnet som hösten ger

 

Det var inte så mörkt ute men.........

 

....men det är vackert ändå och det blev snart mörkt efter att jag tagit korten.


Här kommer en bild på fröken då jag badade/duschade henne i fredags

 

- Det här är inget kul matte!!!!!! Men rätt skönt då du gnor runt med schampoot.......

- Mmmmmm, ta lite mera neråt svansen.....såja, där var skönt

 

- Vänta!!!!! Jag måste rysta av mig lite.............


Nu är det dags att lägga sig snart för i morgon är det arbetsdag igen. Det känns inte som jag varit ledig fyra dagar men så är det ju.

I morgon bitti ringer klockan igen och då får jag inte snoooooozzzzza   


Godnatt mina vänner // Kickan

Presentation


Jag är en fri man och pinkar i trädgår´n. Nej, jag är inte dum.. jag har bara otur när jag tänker. Jag är en pensionerad pappa, morfar och farfar som älskar mina barn och barnbarn, bor i ett hus på landet tillsammans med min älskade fru Kickan och Mimmi.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards