janzonbanan

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Janne/Kickan Strandh - 22 juli 2013 21:56

 Hej!!!!!!   


  Första dagen på jobbet efter semestern.............Jaa ungefär så där kände jag mig ett tag! Lugnet, harmonin, tystnaden var som bortblåst inom loppet av ett par timmar.

Välkommen tillbaka till verkligheten Kickan   hade du glömt hur det var, eller?????

Nävars, jag överdriver lite men......jag glömde att äta frukost...det kom jag på rätt sent på förmiddagen. Glömde även att jag skulle ha lunch så det blev en macka på stående fot samtidigt som jag städade lunchrummet.

Kontorsråttan   fick problem med en gång ..........fel på scanningen skrev Kikki i ett mail till mig. Jamen vad sjutton! Jag som precis innan semestern lärt mig hur jag ska göra och nu ska jag inte göra så för då "hänger det sig".

Jaja, hela livet är en skola så det är bara att lära sig och som man säger: - Själv är bäste dräng eller..... man lär så länge man lever.......eller antagligen det ordspråk som kommer att gälla för mig.........det är av felen man lär sig   

Kikki, det kanske blir ett litet telefonsamtal från en förvirrad råtta i morgon men det är inte säkert! Vi får se..........


Jag gick upp alldeles för sent i går morse så igår kväll när jag skulle sova gick det bara inte! Kanske lite spänd över att jag heller inte skulle vakna till väckarklockan. Jag gick och lade mig klockan 22.30 och då klockan var 01.00 hade jag inte somnat. Gick upp och stängde altandörren för det var så kallt. Äntligen   . Vad händer då???? Joo, Janne väcker mig klockan 01.40

- Kickan, det är nå´t med Mimmi.....hon är så orolig.

Jag sätter mig upp i sängen och bredvid står Janne och Mimmi. Mimmi flämtar och ser uppenbart orolig ut.

- Har det åskat eller har det varit strömavbrott?????? Då bär hon sig åt så här.

- Nää, inte vad jag vet.

Hon sov så skönt då jag somnade. Hon är nog nödig. På med morgonrocken och ut.......men jaa, kissar gör hon men inte mera. Vill inte gå in. Springer runt benen igen då vi kommer in och vägrar gå in i sovrummet.

Vi - våran lilla familj sätter oss på altanen så hon får kyla av sig lite. Där sitter vi till efter 02.30 och då är hon lugn igen. På med radion så det inte är för tyst i huset. Tittar på klockan 03.30....jag måste sova!!!!!!! Klockan ringer kvart över fem   Jag snooooozzzzar!!!!! Hade tänkt börja klockan halv sju i morse men så blev det inte!!!!

Tack för i natt Fia. Gud nåde dig om du inte sover i natt.


Undrar vad det var som hände?????????

Tankarna gick och jag undrar så mycket om det var Johan som var och hälsade på oss i natt   Hundar reagerar ju på det sägs det.

 

Nu har jag varit ute och jagat..........

 

.....månen. Vilken fullmåne!!!!! Fotot blev inte lika vackert som i verkligheten.

 

Månen går upp bakom trädtopparna och solen skiner på trädstammarna. Naturen är fantastisk.

Nää, om jag skulle krypa till kojs nu så jag kommer upp i morgon bitti!!!

Avslutar med en liten bildkavalkad på några flera vackra bilder...........

 

En vacker himmel i går kväll.......

 

En av våra två lika fina amplar med denna blomman som jag inte kommer ihåg vad den heter. En klarblå himmel och en röd stuga med vita knutar. Kan det bli mera svensk sommar............nää, inte för mig.

 

Den vackra klockrankan som blommor för fullt............

 

Min lunchtallrik igår..........mmmmmmmm, vad gott!!!


Tack för idag!!!! Ha en fortsatt trevlig kväll till er som kan vara uppe länge för ni har semester. Hoppas solen skiner på er i morgon. Kram Kickan



Presentation


Jag är en fri man och pinkar i trädgår´n. Nej, jag är inte dum.. jag har bara otur när jag tänker. Jag är en pensionerad pappa, morfar och farfar som älskar mina barn och barnbarn, bor i ett hus på landet tillsammans med min älskade fru Kickan och Mimmi.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards